21 Şubat 2012 Salı

bedava beyinde son nokta

Ben de itinayla apolitikleştirilmiş jenerasyonun ürünüyüm; vardır kendime göre düşüncelerim de siyasi forumlarda filan rengimi belli etmedim. Facebook'ta iletiler, mesajlar paylaşmıyorum. Ya da mitinglere katılmışlığım da yok. Ancak bugün okuduğum bir haberin ardında son derece sığ ve gerici bir zihniyet olduğu hissine ve endişesine kapıldım. 
Saadet Partisi İstanbul İl Başkanı zat, kadınlar için pembe metrobüs önerisinde bulunmuş. İki üç tane normal metrobüs gelecek, aralara da pembe seferler serpiştirilecek.
Niye?
Sebep?
Kadınların zerafetini ve kadınlık onurunu zedeleyen itiş kakış arbede yaşanabiliyor, tatsız diyaloglara şahit olunabiliyormuş. 
Tatlım...
Kahvehane klişesinde erkeklerin kro, sığır ve kaba bir resim vermelerinin sebebi nedir? Kadınsız ortamda kimsenin diline de, eline de sahip olmasına gerek olmadığı düşüncesi. Aynı şekilde, hamamdaki kadınları his ishali yazımda bizzat ben gözlemlemiştim.
Erkeksiz bir ortamda içlerine şeytan girmiş gibi davranıyorlardı. Demek ki kadının davranışlarını kontrol eden, gerektiğinde ket vuran şey erkeğin varlığıymış; aynı şekilde erkek için de tam tersi söylenebilir.
Neden bir tarafta kadınlar ağızlarda sakız, altın günü modunda seyahat ederken; diğer metrobüslerde erkeklerin çoğu bacakları pergel gibi açıp otursun, cam kenarına konuşlanıp burnunu karıştırsın...

Sadece bu değil tabiki beni endişelendiren. Üç paralık yolculukta toplum yapısının sarsılacağını savunacak kadar SP İstanbul İl başkanı değilim.

Ancak böyle olursa, bu haremlik-selamlık durumu başka platformlara da taşınabilir. Başka zatlar başka alanlarda benzer ve yapıcı öneriler sunabilirler. Bazı kadınlar, bazı erkekler ağzını şapırdatıyor, eliyle ağzını kapamadan gacır gucur kürdanla diş karıştırıyor diye erkekli ortamda yemek istemezlerse diye, restoranlarda da bu ayrımı yapmak, metrobüsleri ayırmaktan daha az saçma değil bana kalırsa.
Sonra kamu kurumları da ayırılır, sonra bilet gişeleri falan filan.
Erkeğin kadının arkasına geçmesine olanak verecek her manevranın önüne geçilmiş olur. Kadınlar ciyaklamaz. Her erkeğe de potansiyel sapık damgası vurulmamış olur.
Yapmayın ya.
Allah aşkına bu kadar da yapmayın lan artık.


http://www.hurriyet.com.tr/gundem/19965201.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumu olan insanlara bayılırız biz.