16 Temmuz 2012 Pazartesi

turne günlükleri I

Anadolu turnem sona erdi, kuş yeniden yuvada. Seyahatname tadında bir günce çıkarmayacağım ortaya, yediğin içtiğin senin olsun, gezip gördüğünü anlat derler adama ama ben öyle de yapmayacağım elbet. Neden? Yemek benim yaşam biçimim. Niye anlatmayayım. Amma da değişik şeyler yedim hem.

Bu turnemi bir yazı dizisi şeklinde yazıya dökeceğim. Zaman zaman anekdotlar (yeri gelse de kullansam diye geberiyordum) paylaşacağım. Evet. Zannediyorsunuz ki dağlarda kamplar yaptım, çakallarla boğuştum, tavşan eti yedim filan, üüfff, bir sürü macera. Yoo... Merak uyandırayım dedim. 

7 temmuzdan itibaren iki kez Ankara'ya gittim geldim, iki düğün yaptım, bu arada Amasya, Merzifon, Çorum gibi müstesna Anadolu kentlerimizi gezdim; özellikle Merzifon'da herkesi benimle tanıştıklarına memnun ettim. Yeni tanıştığım muhtelif yaş gruplarından insanlarla o bildik tanışma diyaloğunu ilerletme konusunda bazı sıkıntılar yaşandı, ben de, memnun oldum'ları vurgulamak, kendiliğinden söylemeyene söyletmek zorunda kaldım. Geyik konusu oldu tabi, hoş oldu. İlkini İkbal denen bir bıdık oğlanla yaşadım: 

-Merhaba İkbal ben Kevser.
+şaşalak bir ifadeyle gülümseyerek kafa sallayan İkbal suratı
-Tanıştığımıza çok memnun oldum İkbal.
+aynı ifade
-Sen de benimle tanıştığına memnun oldun mu İkbal?
+aynı ifade, sonsuz kafa sallayışlar...

Velhasıl, ben memnun, Merzifon zaten memnun, ayrıldık.

Ben şimdi yuvaya döndüm ya, bünyem yine alt üst.

Ben dün fik fik Karanfil'lerde, Bahçeli'lerde takılıyordum; az önce kapıları sildim, bulaşık makinesini boşalttım. Yarın annemin günü var. Bizde. Bu akşam tatlı yapacağız. Yarın da erkenden kalkıp hazırlıklarımızı tamamlayacağız. 
Temmuzun göbeğinde terleyip, birbirimizi ıslak yanaklarımızdan ısrarla öpüp, alt küme bulurcasına birbirimize nasılsın? diye soracağız. Az önce üç kere iyiyim dedim ya...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumu olan insanlara bayılırız biz.