31 Mayıs 2012 Perşembe

yukarısı çok kalabalık

Hava bizi moddan moda sokuyor burada, sizden n'aber?


Yarım saat önce pencerelerden içeri süzülecek kadar yağmur boşalırken, şimdi de güneşten ensem pişti.



Fizy Mood'un bile çare olamadığı bu ruhsal değişimler sırasında da farklı müzik arayışına girdim. Çok derinlere daldım, harika şarkılar buldum dinledim. Ve neden sonra Zaytung okumaya karar verdim... Keşke vermeseydim. Zaytung Blog'a göz attıysanız, 'Her Nedense Toplu Taşımayı Konu Edinmiş En İyi Beş Şarkı' adlı yazıyı görmüşsünüzdür. Bence harika olmuş. Şiddetle tavsiye ediyorum. Çeşitli toplu taşıma araçlarına ve vasıtalara atıfta bulunan  bazı şarkılardan top list oluşturmuş yazarımız. Onu buna iten şey, kendisinin de açıkladığı üzere "Evladım, biraz daha toplu taşıma araçlarına uygun müzik dinler misin?" diyen bilge teyze.

Ve ben ilk şarkıda hayattan soğudum. Bugün dinlediğim onca şarkı, içimde gereksiz bir fazlalık, başımda uğursuz bir vızıltı halini aldı. Sustu viyolonseller, gitarlar, baslar... Ve dinledim. Engel olamadım kendime. Akıp gittim bu şarkıyla. Sözler beynimin arka taraflarında bir yerleri zonk zonk ettirirken, klip sayesinde görselleşen anılarımla ben, Kral Tv izleyip taze fasulye kırdığım ortaokul yazlarıma gittim. Klip izlerdik nitekim o zamanlar. Burak Kut, Mustafa Sandal, İzel, Rafet El Roman filan...

Yazarın bahsettiği şarkılardan liste başı şu:


Mustafa Sandal- Can Cana, içinizi titretecek bir şarkı. 


Özellikle siz sayın İstanbullular. Kimse sizi anlamıyor, 'Cihangir kafası'na sahip bütün oyuncu sanatçı camiası piniyor çerokkeye porşeye, sizi sallamıyor sanıyordunuz, değil mi? Sanatçı var sanattçı var...

O zamanlar gayet iyi niyetle bestelennmiş, barış ve kardeşlik mesajları dolu bu eser, malesef ki toplumsal yozlaşmamızın önüne geçememiştir. Zira bugün metroda değil can cana, yan yana oturmaktan çılgıncasına mutluluk duyan, ne güzel hepimiz kardeşiz, elini de oradan  çekersen can cana yola devam ederiz diyebilen insan sayısı çok az.

Sayın Sandal coşku içinde yapmış bu şarkıyı, dinlerken gözlerimiz dolu dolu oluyor; hele o metronun ilk yıllarına tanık olsam kim bilir nasıl bir duygu seline kapılırdım duyduğumda.

Evet, herkes bu şarkıyı mp3 çalarına yüklesin ve gözlerinizi kapatıp arkanıza yaslanın. Beyninizin size oynadığı oyunlara inanamayacaksınız.

Kaynak belirtiyorum: 
http://www.zaytung.com/blgdetay.asp?newsid=177468

2 yorum:

  1. güzel paylaşım için bravo... :)

    "Kral Tv izleyip taze fasulye kırdığım ortaokul yazlarıma gittim"

    buna bayıldım, evet kral tv izlerdik, şarkıcılar yeni klip yayınlayacakları gün olay olurdu, o klip çıkacak diye kral tv ye çokça zap yapardım.. :)

    şarkıya gelince...
    yukarısı çok kalabalık :)

    istanbul bb ile ortaklaşa yapılmış bir şarkı-klip olabileceğini düşünüyorum, en son Zafer Şaşmaz ile çekilen videonun bir başka benzeri. şarkının ana teması şu: tecavüz kaçınılmazsa...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=0RBPdi0K29U


    tabi bir de hayrettinin cevabı var, onu da bahsetmeden geçmeyelim... :D

    http://www.youtube.com/watch?v=eHdzOMNR_Do

    YanıtlaSil
  2. dışarısı çok kalabalık olduğunda, metrobüse bineriz İstanbul'da :D

    YanıtlaSil

Yorumu olan insanlara bayılırız biz.